Tuesday, May 10, 2011

...Doa Pembuka 12 Pintu...


                           




Kalau Memang Sudah Rezeki Kita , 
Tiada Siapa pun yang Boleh Usik ,
Kalau Memang Bukan Rezeki Kita, 
Dalam Mulut Pun Boleh keluar Balik...

betoii tak?....contohnya kalau kita tengah sedap2 makan kfc ke pizza ke yong tau foo ke,murtabak ke,satay ke..pastu tiba2 pening kepala,sampai la termuntah balik makanan tu..memang dah takde  rezeki dah tu...mungkin ada rezeki lain lah kot...mana la tahu,lepas nie dapat makan nasi kerabu ke,makaroni bakar ke..nyum3...hehe..macamtulah kehidupan..Allah tak beri apa yang kita mahu tapi Allah beri apa yang kita perlu..redha ,sabar dan  terus bersabar.....cuba..dan cuba...macam ayat pasrah kan..memang tengah pasrah pun..hehehehek..''kini aku pasrahh..atas segalanya..''..chewaahhh..macam lagu erra fazira pulak..hahaha..layan je laa..
aku nak positif..positif..positif..oh positif dekatilah aku...huhu...
nak jadi positif punya pasal,,,habis aku 'godek2' @search kat google....pasal nak jadi positif...hehe..akhirnya aku jumpa ayat2 yang positif  sedikit sebanyak dapat memberi ketenteraman dan ketenangan jiwakuuuu yang sedang gundah gelana,kecewa,risau,sedih,pilu dan sewaktu dengannya..pilu?cam kelakar jer bunyinyeee....pape je la...hehehe,antara ayat2 positif @motivasi yang aku jumpa adalah  seperti berikut: skemanya ayat... :P

1)Nak mengekalkan sikap berfikiran positif, Anda kena jadi diri sendiri sepenuhnya. Anda kena bersikap baik sepenuh masa, bercakap baik-baik, bersangka yang baik-baik dan berkata yang baik-baik dalam hati Anda, walaupun suasana di luar nampak buruk. Always look to the bright side of your life!

2)Masalah itu sesungguhnya adalah sahabat...,mestilah menyelesaikan masalah itu dengan jiwa dan akal yang positif. Kerana berfikiran positif sahaja kunci untuk kita belajar dan mengambil ibrah dari apa-apa jua masalah.Berfikiran negatif hanya menambah masalah.Masalah tidak terungkai, teladan pun tidak tercerna, yang tinggal, kegusaran hati yang kian menambah, keluh-kesah yang tidak kunjung habis.
Ia mendewasakan,ia mematangkan dan ia menambahbaik diri kita.

3) Jangan bersedih, Kekasih pilihan Allah akan dihadiahi dugaan hebat tanda kasih-Nya.Jalannya dihias dengan duri-duri luka.Tidak dibiarkan lena dalam nikmat melimpah,tetapi dihidangkan keperitan susah payah yang tiada sudah...

p/s: never fear a challenge, just try to enjoy and go with it. for Allah only sets up challenges that ..He knows we can handle well :)... say ALHAMDULLILAH.. ^^

2 comments:

  1. wah.....
    memang terbaik la nor....
    thumb Up..... :)

    ReplyDelete
  2. hoho..sajo jah ..puah duk saje...timo kaseyyyyy :)

    ReplyDelete