Sunday, May 30, 2010

Bertahan..

andai itu  suratannya... ku perlu bertahan..chayok2..la tahzan...nothing to say.. i hope i can be a ''somebody''  especially for my  family.. tuhan..bantulah aku..aku xmampu nk hadapi sorang2..hanya kau yg dapat bantu aku ya Allah..smoga aku dpt hadapi hari2 yg akn dtg..amin~ yuhuuu.. 
MACAM2 laaa skang ni aku pikir dalam otak..otak oh otak...begitu ajaibnya otak dapat pikir banyak perkara...TAK TERCAPAI AKALMU....macam lagu ELYANA jer..hehe...tapi itulah fungsi OTAK...berfikir sebelum bertindak..Bila dh dewasa ni banyak yang kena pikir.. dari A TO Z... hurmmm...time kecik2 dulu..asyik happy go lucky..xsempat nk pikir...main jer kerjanya...bestny...jadi budak2..tapi bila dh jadi budak..pikir pulak bila la aku nk jadi dewasa..inilah manusia... selagi bernama MANUSIA asyik nak minta itu dan ini..xdapat mula nak mengeluh..bila dapat tak ingat dunia.....semoga aku dapt mengubah diri ini..sentiasa menerima walaupun pahit....." syukur aku masih bernafas sampailah hari ini...masih ada insan lain yang hadapi masalah yang tak tercapai akalmu.....huhu..


Tahukan kita bahawa:
Orang yang jarang-jarang berfikir atau memerah otaknya untuk berfikir mempunyai paling minimum 10 bilion sel. Setiap sel berhubung antara satu sama lain. Orang yang rajin dan kuat berfikir mempunyai hingga 1 trilion sel dalam kapasiti saiz otak yang sama.
“Semakin kerap atau semakin kuat kita berfikir, semakin banyak sel yang terbentuk.”


Biar berdentum
langit runtuh dan menghempap diriku
tidak tergadai tata susila ku
yang menggambarkan siapa diriku
biarlah bergoncang
bumi di telapak kakiku ini
namun takkan ku rubah pendirian
yang membuat aku menjadi aku
mungkin sukar tuk difahami
kerna tak tercapai akal mu

No comments:

Post a Comment