Saturday, October 30, 2010

Pesanan Irfan Khairi

suka baca website irfan khairi....jutawan internet...semoga kata-katanya menjadi pedoman & inspirasi buat kita semua.. klik di sini ok.

1. http://www.facebook.com/irfankhairi.fb 

2.http://www.irfankhairi.com/blog/motivasi/5-pesanan-saya-di-facebook/ ( hehe..macam promote pulak..hehe..)
kunci kejayaan adalah melakukan apa yang ramai orang TIDAK lakukan. Semua mempunyai impian tetapi ramai yang tidak melakukan apa-apa sekarang, esok atau minggu depan. Kejayaan adalah dengan melakukan sesuatu, bukan sekadar mengimpikan sesuatu.
untuk mencapai sesuatu impian, pastikan impian tersebut adalah sesuatu yang kita sendiri percayai boleh dicapai - sesuatu yang boleh diterima oleh minda kita. Make it real enough to believe it!
caranya untuk MEMULAKAN sesuatu adalah, BERHENTI berangan, berhenti bercakap dan berhenti memberi 1001 alasan. Mulakan sahaja!
berhati-hati apa yang kita masukkan dalam minda/otak/kepala kita. Sebab apa sahaja yang masuk, memang susah untuk dikeluarkan! Oleh itu, berusaha untuk masukkan perkara-perkara yang baik dan positif sahaja
15… 20 tahun akan datang, kita akan menyesal dengan perkara-perkara yang kita TIDAK LAKUKAN SEKARANG berbanding dengan perkara yang kita lakukan. So, take some risk dan cuba perkara-perkara baru. Kalau tak… nanti menyesal

 pesanan irfan khairi lagi :

tip motivasi: Untuk murah rezeki, setiap pagi, petang, siang, malam say: THANK YOU ALLAH!


No comments:

Post a Comment